PID (Pražská integrovaná doprava)

organizátor: ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) zřizovatel: Hl. m. Praha partner: Středočeský kraj
českyCZ | englishEN
RSSRSS | FacebookFB | TwitterTW | InstagramIG
dnes: Pondělí 27.06.2016 20:22, provoz podle pracovního dne
zítra: Úterý 28.06.2016, provoz podle pracovního dne

zveřejněno: 14.3.2014 08:00      poslední změna: 14.3.2014

Elektronické zasílání jízdních řádů

Návod pro začátečníky a řešení základních problémů.

Vážení uživatelé,

v následujícím článku Vám vysvětlíme postup, jakým docílit objednání elektronického zasílání jízdních řádů a přidáme i několik rad pro řešení nejběžnějších problémů.

 

Postup krok za krokem

1) Elektronické zasílání jízdních řádů naleznete jako odkaz na www.ropid.cz nebo přímo na http://portalpid.idos.cz/.

 

A) Registrace 

2) Na Portálu jízdních řádů zvolte nejprve položku „Registrace zasílání JŘ“.

Pokud jste se již na Portálu JŘ zaregistrovali, postupujte od části B) Objednávky.

Návod 1

 

3) Do zobrazeného pole zadejte Vaši platnou e-mailovou adresu, na kterou budete chtít dostávat informace o jízdních řádech, a stiskněte tlačítko „Registrovat“.

Návod 2

O tom, že Vaše e-mailová adresa byla přijata, se zobrazí zpráva. 

Návod 3

O možných problémech čtěte zde.

  

4) Na Vámi zadanou registrační e-mailovou adresu přijde informativní e-mail (zpravidla do 15 minut), v kterém budete požádáni o provedení aktivace. Bez aktivace není možné zahájit objednávání jízdních řádů!
Provedení aktivace je jednoduché, stačí klepnout na odkaz v zaslaném e-mailu. 

Návod 4

O možných problémech čtěte zde. 

 

5) Při úspěšné aktivaci se Vám zobrazí příslušná zpráva.

Návod 5

Zároveň Vám o tomtéž přijde i informativní e-mail (zpravidla do 15 minut). 

Návod 6

O možných problémech čtěte zde. 

 

6) Teprve v tento moment můžete objednávat zasílání jízdních řádů. O možnostech nastavení a prohlížení se dočtete na konci tohoto postupu.

 

B) Objednávky

7) Objednávka jízdního řádu se provádí pomocí symbolu Návod - obálka, který je uveden u každé možné objednávané položky:

  • u každého zastávkového jízdního řádu
  • u každého linkového jízdního řádu
  • u každého souhrnného zastávkového jízdního řádu
  • u každého souhrnného linkového jízdního řádu
  • u každého názvu zastávky
     

Návod 7

Návod 7

  

8) Klepnutím na symbol Návod - obálka se dostanete do potvrzovacího formuláře, kde je zobrazen popis objednávky. Dále políčko pro vyplnění e-mailové adresy (jedná se o adresu, kterou jste v předešlých krocích registrovali a aktivovali) a políčko pro potvrzovací kód, který opíšete z obrázku.

Návod 8

Po správném vyplnění obou políček stiskněte tlačítko „Objednat“. 

O možných problémech čtěte zde.

  

9) Při správně provedené objednávce se Vám zobrazí příslušná zpráva.

Návod 9

O možných problémech čtěte zde.

  

10) Celou část B) Objednávky opakujte pro každý jízdní řád, který si chce objednat.

 

C) Doručení objednávky

11) Jako potvrzení Vaší objednávky Vám přijde (nejpozději do 24 hodin) aktuálně platný objednávaný jízdní řád ve zvoleném formátu (viz část D) Úpravy a přehled objednávek).

Návod 13

O možných problémech čtěte zde.

 

12) Každá změna jízdního řádu, která v závislosti na typu objednávky nastane, Vám bude nejdříve cca 3 dny před začátkem platnosti doručena obdobným e-mailem, jako v případě potvrzení Vaší objednávky.

 

D) Úpravy a přehled objednávek

13) Úpravy v provedených objednávkách (zrušení nebo změna formátu zprávy) nebo zobrazení přehledu objednávek lze získat přes odkaz, který se Vám zobrazil v e-mailové zprávě o úspěšné aktivaci nebo v každém doručeném e-mailu se změnami jízdních řádů.

Návod 10

Návod 11

 

14) Po klepnutí na odkaz se zobrazí stránky s Vašimi provedenými objednávkami a několika základními údaji. Zároveň zde máte možnost provést základní úpravy ve Vašich objednávkách.

Návod 12

O možných problémech čtěte zde. 

 

Věříme, že se Vám možnost objednávání jízdních řádů bude líbit a že s ní budete spokojeni.

ROPID

 

Možné problémy a jejich řešení

Neobdržel jsem e-mail o úspěšné registraci?

  1. Zadali jste do registračního formuláře chybnou e-mailovou adresu a e-mail tedy vůbec nemohl dojít. Zkuste provést registraci znova a pečlivě zkontrolujte zadanou adresu.
  2. Máte aktivní spamový filtr, který je nastaven tak, že registrační e-mail vyhodnotí jako spam a odhodí ho do koše nebo ho smaže. Zkuste se podívat do koše, zda v něm e-mail není. Nastavte si e-mailovou adresu noreply@ropid.cz do výjimek (všechny e-maily přichází z této adresy).

Neobdržel jsem e-mail o úspěšné aktivaci?

Máte aktivní spamový filtr, který je nastaven tak, že registrační e-mail vyhodnotí jako spam a odhodí ho do koše nebo ho smaže. Zkuste se podívat do koše, zda v něm e-mail není. Nastavte si e-mailovou adresu noreply@ropid.cz do výjimek (všechny e-maily budou přicházet z této adresy).

Nefunguje klepnutí na aktivační odkaz v e-mailu?

Zřejmě používáte poštovního klienta nebo je tak nastaven, že nepodporuje aktivní odkazy. V tom případě stačí příslušný odkaz zkopírovat (popř. opsat) do políčka „Adresa“ („URL“) v libovolném internetovém prohlížeči a potvrdit.

Nefunguje klepnutí na odkaz s přehledem objednávek v e-mailu?

Zřejmě používáte poštovního klienta nebo je tak nastaven, že nepodporuje aktivní odkazy. V tom případě stačí příslušný odkaz zkopírovat (popř. opsat) do políčka „Adresa“ („URL“) v libovolném internetovém prohlížeči a potvrdit.

Ztratil jsem e-mail, ve kterém byl odkaz na stránku s přehledem mých objednávek?

Nic se neděje. V každém e-mailu se změnami jízdních řádů je tento odkaz obsažen.

Úspěšně jsem se zaregistroval, ale přesto nemohu objednávat?

Nestačí jen registrace, nutná je i aktivace, která se provede podle instrukcí, které jsou popsány v e-mailu o úspěšné registraci.

Jsem registrován (i aktivován), ale žádné informace o změnách mi nechodí?

Registrace a aktivace je pouze první krok. Po něm je třeba si ještě příslušné jízdní řády objednat - viz část B) Objednávky.

Mám řádně objednané jízdní řády a chci si přiobjednat další, jak na to?

Doobjednávku dalších jízdních řádů provedete stejně jako při jejich prvním objednání (samozřejmě bez nutnosti registrace i aktivace) - postupujte podle části B) Objednávky.

Mám řádně objednané jízdní řády, ale stále nic nepřichází?

  1. Nemuselo zatím na objednaném jízdním řádu dojít ke změně. Ověřte si to ručním nalezením jízdního řádu na Portálu jízdních řádu (http://portalpid.idos.cz/).
  2. E-maily jsou rozesílány teprve cca 3 dny před začátkem změny. Možná teprve dorazí.
  3. Máte aktivní spamový filtr, který je nastaven tak, že e-mail vyhodnotí jako spam a odhodí ho do koše nebo ho smaže. Zkuste se podívat do koše, zda v něm e-mail není. Nastavte si e-mailovou adresu noreply@ropid.cz do výjimek (všechny e-maily přichází z této adresy).

Mám řádně objednané jízdní řády, došlo ke změně, ale nic nepřichází?

  1. E-maily jsou rozesílány teprve cca 3 dny před začátkem změny. Možná teprve dorazí.
  2. Objednávku jste provedli už po termínu rozesílání, tudíž e-mail ani nemohl přijít.
  3. Máte aktivní spamový filtr, který je nastaven tak, že e-mail vyhodnotí jako spam a odhodí ho do koše nebo ho smaže. Zkuste se podívat do koše, zda v něm e-mail není. Nastavte si e-mailovou adresu noreply@ropid.cz do výjimek (všechny e-maily přichází z této adresy).

V e-mailu s objednanými jízdními řády (ve formě odkazů) nefunguje klepnutí na odkaz s jízdním řádem?

  1. Zřejmě používáte poštovního klienta nebo je tak nastaven, že nepodporuje aktivní odkazy. V tom případě stačí příslušný odkaz zkopírovat (popř. opsat) do políčka „Adresa“ („URL“) v libovolném internetovém prohlížeči a potvrdit.
  2. Jízdní řád byl mezitím stažen, např. kvůli nečekanému odvolání nějaké výluky.
  3. Jízdní řád pozbyl své plánované platnosti, např. snažíte se prohlížet jízdní řád s jednodenní platností po uplynutí termínu platnosti.

Chci si objednat zastávkové jízdní řády vlaků, ale nevím jak na to?

Pro objednání zastávkových jízdních řádů vlaků postupujte standardním způsobem – viz část B) Objednávky.

Nic nepomáhá nebo mám jiný problém?

V případě, že si jste jisti, že chyba není u Vás, resp. ve Vaší e-mailové schránce, zašlete registrační údaje (především Váš e-mail) na macku.pavel@ropid.cz i s popisem problému a my se Vám pokusíme pomoci. (Upozornění: Není odpovídáno obratem!)

 

Několik tipů

  • Záznam o objednaném jízdním řádu je v naší databázi zanesen až do jeho zrušení z Vaší strany, tzn. že pokud linka bude na nějakou dobu zrušena a následně obnovena, začne Vám poté opět chodit objednaný jízdní řád.
  • V soupisu Vašich objednávek si lze změnit typ doručované zprávy. Na výběr je mezi odkazy na jízdní řád nebo přímo jízdními řády ve formátu PDF. Změna se vztahuje na celý objednávkový seznam.
  • Chcete-li být informováni o změně celé linky, objednejte si vždy linkový jízdní řád, v kterém jsou uvedeny všechny spoje i zastávky.
  • Objednáte-li si zastávkové jízdní řády pro zastávku (pomocí abecedního seznamu zastávek), pak Vám budou chodit všechny zastávkové jízdní řády všech linek v dané zastávce zastavující a ze všech sloupků, jež k dané zastávce přísluší. Například u velkých dopravních uzlů může taková objednávka způsobit doručování velkého množství jízdních řádů v závislosti na počtu zastavujících linek a počtu sloupků.

 

Zpracoval:
ROPID 


Zpět do rubriky: Jízdní řády