PID (Pražská integrovaná doprava)

organizátor: ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) zřizovatel: Hl. m. Praha partner: Středočeský kraj
českyCZ | englishEN
RSSRSS | FacebookFB | TwitterTW | InstagramIG
dnes: Úterý 31.05.2016 05:51, provoz podle pracovního dne
zítra: Středa 01.06.2016, provoz podle pracovního dne

zveřejněno: 29.1.2016 08:30      poslední změna: 29.1.2016

Všechny železniční tratě zařazené do PID budou od 1. 2. 2016 plně integrovány

Informace o rozšíření možnosti použití jízdenek PID pro jednotlivou jízdu ve vlacích PID.

S platností od 1. 2. 2016 bude na všech železničních tratích PID zavedena platnost všech druhů papírových jízdenek PID pro jednotlivou jízdu (vyjma dvoupásmové jízdenky na 15 min. za 12/6 Kč). Možnost cestovat na jednotlivé jízdenky PID bude omezena pouze tím, že v některých stanicích a zastávkách nebude zatím umístěn označovač jízdenek PID. V těchto stanicích a zastávkách lze nastoupit do vlaku pouze s jednotlivou jízdenkou PID již označenou v jiném dopravním prostředku PID (obvykle v autobuse) nebo je nutné zakoupit jízdenku dle tarifu železničního dopravce.

Tyto stanice a zastávky budou postupně osazeny označovači jízdenek PID nebo zde bude umožněno označení v označovači ve vozidle nebo náhradní označení vlakovou četou.

„Novinka pomůže především těm cestujícím, kteří již mají jízdenku PID označenou například z pražské MHD nebo z návazného příměstského autobusu a na mnoha příměstských tratích jim dosud tato jízdenka ve vlacích neplatila. Výrazně tak rozšiřujeme možnosti využití integrovaných jízdenek a kombinování cest vlakem, autobusem i pražskou MHD,“ vysvětluje ředitel ROPID Petr Tomčík.

Dohodu o uznávání všech druhů papírových jízdenek PID pro jednotlivou jízdu vítají také zástupci Českých drah. „Díky úplné integraci na dalších, především okrajových, tratích, dojde ke zlepšení a zjednodušení cestování nejen do centra Prahy, ale také v okolí hlavního města a po radiálních trasách. Očekáváme pak vyšší zájem o využití veřejné dopravy v pražské příměstské dopravě a větší vytížení železničních spojů, které jsou v mnoha směrech nejrychlejší dopravou do zaměstnání nebo do školy,“ doplnil Alois Kašpar, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj.

Od 1. 2. 2016 bude zároveň zařazena do systému PID také železniční zastávka Velký Borek (tarifní pásmo 4). Zároveň tím vzniká další linka systému Esko: S33 (Mělník – Velký Borek – Mšeno).

varianty odbavování dle Tarifu PID v jednotlivých stanicích / zastávkách podíl stanic/ zastávek
označování jízdenek PID na nástupišti (v prostorách stanice) v označovači cca 52 %
označování jízdenek PID ve vlaku v označovači nebo vlakovou četou cca 15 %
ve stanici/zastávce nelze označit jízdenku PID žádným výše uvedeným způsobem (platí tedy jen jízdenka PID označená odjinud) cca 33 %

 

  • informační materiál o rozšíření možnosti použití jízdenek PID pro jednotlivou jízdu ve vlacích PID [PDF]


Zpět do rubriky: Tiskové informace